Haar bekendheid bereikte Nikkie Plessen toen ze als vj bij TMF werkte en daar samenwerkte met Sylvana Simons.
In de modewereld heeft Nikkie, in tegenstelling tot Simons, haar eigen weg bewandeld en met succes haar eigen kledinglijn gelanceerd.
Dankzij het succes van haar merk, NIKKIE, vergaarde Plessen een aanzienlijk fortuin en werd ze multimiljonair. Vorig jaar werd haar vermogen geschat op circa 33 miljoen euro, een opmerkelijk bedrag voor haar leeftijd van 38 jaar.
Recente ontwikkelingen geven echter reden tot bezorgdheid. Yvonne Coldeweijer, bekend als de Juicekoningin, heeft gemeld dat de populariteit van Nikkie’s kledinglijn afneemt.
Er zijn berichten dat winkels hun voorraad tegen sterk gereduceerde prijzen verkopen, zelfs zo laag als een tiende van de oorspronkelijke prijs.
Quote magazine heeft onrustbarende financiële gegevens ontdekt waaruit blijkt dat in 2022 een dividenduitkering van 4,5 miljoen euro werd gedaan, bovenop de 2,5 miljoen euro die het koppel zichzelf in 2021 had toegekend.
Ook blijkt uit het kasstroomoverzicht dat problemen zichtbaar zijn: meer dan 2 miljoen euro aan contant geld verliet de dagelijkse bedrijfsvoering van het modebedrijf, wat resulteerde in een verlies dat werd gedekt met 2,8 miljoen euro uit de reserves.
Aan het einde van 2022 bedroegen de liquide middelen nog slechts 5,2 miljoen euro, wat aanzienlijk minder is dan de 12,8 miljoen euro van een jaar eerder.
Dit wijst erop dat de financiële reserves snel slinken en dat de dividenduitkering mogelijk een onverstandige beslissing was.
In een poging haar kleding te promoten, presenteert Nikkie haar outfits aan haar meer dan 520.000 volgers op Instagram.
Het aantal likes op haar berichten blijft echter ver achter bij haar enorme volgersaantal; slechts gemiddeld 525 likes per post, wat overeenkomt met 0,1% van haar volgers.
Statistieken tonen aan dat normaal gesproken tussen de 4 en 5 procent van je volgers je berichten zou moeten liken, wat suggereert dat haar betrokkenheid veel lager is dan gemiddeld.
Al met al lijkt de periode van Nikkie Plessen’s hoogtijdagen voorbij te zijn en zal ze geconfronteerd worden met toenemende uitdagingen voor haar merk.
1. De reden waarom vele winkels stoppen met NIKKIE. 2. De strenge voorwaarden zorgen ervoor dat winkels afhaken. 3. De reden waarom veel winkels massaal stoppen met NIKKIE 4. Haar populariteit neemt in een hard tempo af! 5. Ziet er niet veelbelovend uit voor mevrouw Plessen