Het is algemeen bekend dat wij in Nederland steeds minder met contant geld betalen en steeds meer gebruik maken van de pinpas of telefoon.

Onlangs ging een man haar boodschappen doen in de supermarkt maar kwam hij bij de kassa voor een onaangename verassing te staan.
Bij de kassa kreeg de man te horen dat pinbetalingen tijdelijk niet mogelijk waren en er dus contact afgerekend moest worden.
De man vond dit een zeer vervelende situatie omdat er ook bij de ingang van de supermarkt niets was aangegeven over het feit dat kaartbetalingen niet mogelijk waren.
Contant geld hij niet op zak en dus was daar gelijk een groot probleem, zijn boodschappen afrekenen kon hij dus niet.
Aan de supermarktmedewerker vroeg hij waarom klanten niet hierover werden geinformeerd voordat zij de winkel in zouden gaan om boodschappen te doen.
De medewerker gaf aan dat zij dit niet verplicht zijn om te doen en dat het de verantwoordelijkheid van de klant zou zijn om dit eventueel vooraf uit te zoeken.
Dit antwoord stond hem niet aan en hij was het daar ook helemaal niet mee eens. Hij niet anders dan zijn volle winkelkar te laten staan en zonder boodschappen de winkel uit te lopen.
Hij was niet de enige klant die noodgedwongen deze keuze moest maken want een klant in een andere rij deed hetzelfde.
Op het platform Reddit deed de man zijn verhaal en wat hem vooral bezig houdt is de vraag wie er hier fout is.
Vandaag de dag gaan we er eigenlijk allemaal vanuit dat we overal met onze betaalkaart kunnen betalen. Juist vanwege de veiligheid en snelheid stimuleren vele ondernemers deze betaalwijze dan ook.
Maar zoals een ieder wellicht weleens heeft meegemaakt kan er een storing zijn waardoor kaartbetalingen tijdelijk niet mogelijk zijn.
Het zou dan vooral voor klanten ontzettend fijn zijn als winkels dit bij de ingang al kenbaar maken aan hun klanten.
Wanneer er bijvoorbeeld bij de ingang een papier hangt met pinbetalingen niet mogelijk, dan weten klanten die geen contant bij zich hebben dat ze beter naar een andere winkel kunnen gaan of eerst even naar de betaalmuur om contact geld te halen.
De supermarkt koos ervoor om niets aan te geven en uiteraard heeft dit voor veel frustratie gezorgd bij klanten. De man voelde zich dan ook behoorlijk in de steek gelaten.
Het is algemeen bekend dat wij in Nederland steeds minder met contant geld betalen en steeds meer gebruik maken van…