Dit bekende pretpark heeft een grote boete gekregen voor het misleiden van klanten.

p 1jpg

Er is een boete van 400.000 euro opgelegd aan Disneyland Paris vanwege “misleidende handelspraktijken” met betrekking tot jaarabonnementen, zo meldt DGCCRF, de Franse instantie voor concurrentie, consumentenzaken en fraudebestrijding.

Volgens DGCCRF heeft Disneyland Paris zich schuldig gemaakt aan “misleidende communicatie aan jaarkaarthouders”, wat heeft geleid tot deze aanzienlijke boete.

Er is geen nadere informatie verstrekt, maar op een overheidswebsite staat dat deze praktijken in strijd zijn met de consumentenwetgeving met betrekking tot misleidende handelspraktijken.

“Deze feiten zijn in strijd met de bepalingen van de consumentenwetgeving met betrekking tot misleidende handelspraktijken”, aldus de overheidswebsite.

Als onderdeel van een schikking moet Euro Disney de boete van 400.000 euro voldoen.

De abonnementen van Disneyland Paris hebben de afgelopen jaren veel discussie opgeleverd, aangezien abonnees vaak met extra beperkingen werden geconfronteerd ten opzichte van reguliere bezoekers.

Uitkomsten leidden tot situaties waar abonnementhouders geen reserveringen konden maken terwijl losse dagtickets wel beschikbaar waren. Deze praktijken zijn gestopt met introductie van nieuwe abonnementsvormen.

Onlangs legde DGCCRF een boete van 1,3 miljoen euro op aan Disneyland Paris vanwege te late betalingen van facturen aan externe leveranciers enkele jaren geleden.

Bron: Loopings

1. De acties zijn in strijd met de consumentenwetgeving.
2. Het park heeft jaarkaarthouders misleidend geïnformeerd.
3. Een boete van 400.000 euro moet betaald worden door het park!
4. Een aanzienlijke boete is aan het park opgelegd:
5. Misleiding van jaarkaarthouders:

author avatar
Mischa P.
Hoi. Ik ben Mischa P., altijd nieuwsgierig en vol vragen. Als onderzoeksjournalist duik ik diep in elk verhaal, op zoek naar de naakte waarheid. Dit artikel? Een klein stukje van mijn wereld, recht uit het hart.
Scroll naar boven