Yvonne Coldewijer geeft toe: ‘Ik heb een paar fouten gemaakt’

WhatsApp Image 2024 06 11 at 125428 1jpg

Yvonne Coldeweijer, voorheen bekend als juicekoningin, is tegenwoordig gericht op andere zakelijke ondernemingen.

Zij vertelt over het hebben van een omzet van een miljoen euro met haar kledingwebshop, maar geeft aan dat er geen winst is behaald. “Ik heb een aantal fouten gemaakt,” laat ze weten.

Op haar YouTube-kanaal Life of Yvonne, voorheen bekend als een juicekanaal, deelt Yvonne haar ervaring met het verlies van een miljoen euro binnen een jaar.

“Ik heb natuurlijk een webshop en anderhalf jaar geleden opende ik een fysieke winkel erbij. In een tijd waarin alles steeds meer online gaat, dacht ik: waarom niet?”

“Het is mijn droom om ooit een eigen boetiek te hebben,” verklaart ze. In het begin deed Yvonne al het werk voor haar webshop alleen, maar later besefte ze dat ze hulp nodig had.

Na het nemen van een belangrijke beslissing begon Yvonne met het samenstellen van een team van werknemers, wat voor haar een logische stap was omdat groeien in je eentje soms beperkingen met zich meebrengt.

Na wat meer ervaring te hebben opgedaan, wil Yvonne nu wat nuance aanbrengen in haar aanpak. In eerste instantie nam ze twee werknemers aan, maar toen ze een fysieke winkel in Amsterdam opende, breidde het personeelsbestand uit.

“Er moesten mensen pakketjes inpakken, aanwezig zijn in de winkel om klanten te helpen. Uiteindelijk had ik zo’n zeven medewerkers, inclusief enkele ZZP’ers.”

Op dat moment was Yvonne in verwachting. “Aangezien ik al de ‘Queen of Juice’ ben en een andere belangrijke functie heb, kon ik daar niet fysiek aanwezig zijn,” legt ze uit.

Daarnaast waren haar werknemers voornamelijk bezig met online taken. “Ze waren druk bezig met content creatie, pakketverzendingen, inkooporders tellen en het organiseren van het magazijn…”


“Coldeweijer legt uit dat op een gegeven moment de focus voornamelijk op het magazijn lag. Hoewel iedereen goed presteerde, leverde dit niet direct extra omzet op.”


“De content die daadwerkelijk tot verkoop leidde, was van Yvonne zelf. Haar posts op Instagram waren cruciaal voor de sales. Ondanks de extra content, was haar persoonlijke bijdrage onmisbaar.”


“Op doordeweekse dagen had Yvonne nauwelijks klanten in de winkel; pas op zaterdag was het druk.”


“De kosten voor het pand wist Yvonne niet terug te verdienen,” zegt ze. “Als ik een winst van 50.000 euro heb gemaakt, komt dat al neer op veel van dat miljoen. Het is weg.”


1. Deze fouten gaan haar geen tweede keer overkomen.
2. Wel dapper dat ze besluit dit te delen.
3. Dat zijn wel heel erg dure foutjes
4. Yvonne doet een bizarre onthulling!
5. Zo hier zal ze goed ziek van zijn geweest…

auteur avatar
Mischa P.
Hoi. Ik ben Mischa P., altijd nieuwsgierig en vol vragen. Als onderzoeksjournalist duik ik diep in elk verhaal, op zoek naar de naakte waarheid. Dit artikel? Een klein stukje van mijn wereld, recht uit het hart.
Scroll naar boven